15 Ocak 2008 Salı

NEFİS BİR ŞEKERPARE


Sizlere bugün şekerpare tarifi yazacağım. Gerçekten de nefis oluyor. Ben şerbetli tatlıları çok fazla tercih etmem ama buna bayılıyorum.

Malzemeler:

1 paket margarin

2 yumurta

2 yemek kaşığı irmik

2 yemek kaşığı hindistancevizi

1/2 su bardağı pudra şekeri

1 paket vanilya , üzeri için fındık

1 paket kabartmatozu

Şerbeti için;

4 su bardağı şeker

5 su bardağı su ,1 dilim limon


Yapılışı:

Un ve kabartmatozu hariç bütün malzemeleri iyice karıştırın. (Margarin oda sıcaklığında olacak). Daha sonra kabartmatozunu ve azar azar un ilave edin. Ele yapışmayacak bir hamur hazırlayın. Hamuru hazırlarken şerbeti de ocağa koyun. Kaynayınca 1 dilim limon atın. 1-2 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın.

Tepsinin dibini biraz yağlayın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Üzerlerine birer fındık bastırın. Önceden ısıtılmış 180°C fırında kızarıncaya kadar (yaklaşık 25 dakika) pişirin. Fırından çıkardığınız şekerparelerin üzerine 1 dakika kadar sonra ılınmış şerbeti dökün. Üzerine bir tepsi kapatın. Şerbeti çekince tepsiyi kaldırın. Soğumasını bekleyin. Soğuduktan sonra buzdolabına koyun. 3-4 saat dinlendikten sonra servis yapın. Muhteşem bir lezzet olduğunu göreceksiniz. Afiyet olsun.

14 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

selam şekerpare süper görünüyor.elinize saglık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Canım benim, döktürmüşsün yine ellerine sağlık, insanın işyerinde iken bu resmi görmesi harika bir olay, seni seviyorum.....

Gönül dedi ki...

canım benim ellerine sağlık...harika olmuş...öpüyorum seni.sevgilerimle

Feyza Fidan dedi ki...

Görüntüsünden zaten belli oluyor nefasetiii..Dilekcim, miss gibi ağızda dağılır şimdi onlar...Yanına da çayyyyy...
Ellerine sağlık,
Öpüyorum..

EZGi :)) dedi ki...

nefisss olmuş. en sevdiğm serbetli tatlılardan.ellerine saglık canı
sevgiler

Melek* dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Çok da severim kendisini:)) Olsa asla itiraz etmem:))

Yarı adaşıma öpücükler:))

Ellerine sağlık,

Sevgiler......

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika olmus ellerine saglik,sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Didemcim şekerpareler çatlamışşşş nefisss ellerine sağlık canım öptüm bay

LeYYa dedi ki...

tşk etmeye geldim ziyaretiniz için.oh oh şekerparelerde hazır.alttaki fava da pek bi yakışıklı duruyor.bende yaptım ama sarılıklı gibi oldu nedensee))elinize sağlık.görüşmek üzere.

Leziz Sofralar dedi ki...

offf....

sekerpareye bak hizaya gel nefis nefis....

ellerine saglik canim sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

bende pek sevmem serbetli tatlilari ama esim yüzünden hic eksik olmaz evde,simdi mutfakta burmali baklava var.
Sekerparenin tarifini aldim esime yapayimda sevinsin,eline saglik canim

Ayşegül dedi ki...

canımm nefiss görünüyorr.. ellerine sağlık..
sevgiler..