7 Şubat 2009 Cumartesi

RENKLİ SALATA


Bu salataya birçok blogda rastladım. Geçenlerde YEMEKTEYİZ programında da bir yarışmacı yapmıştı. Bir de ben deneyeyim dedim. Görüntüsü şık çocukların da hoşuna gidebilecek bir salata oldu. Kızımın isteği üzerine bir de civciv kondurduk üstüne.

Malzemeler:

3 adet patates, 3 adet havuç

1 parça mor lahana

1/2 demet maydanoz ve dereotu

2-3 sap taze soğan

2 diş sarmısak

2 yemek kaşığı yoğurt

Tuz ve zeytinyağı

Patateslerin kabuklarını soyup doğrayın ve az miktarda suyla haşlayın. Daha sonra süzüp 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1/2 fincan sütle ezerek püre haline getirin. Tuzunu da ilave edip bir kenara alın. Havuçları da rendeleyip az miktarda sıvı yağ ile soteleyin. Sotelendikten sonra biraz tuz ile dövdüğünüz sarmısakları ilave edin. 2 yemek kaşığı yoğurdu da ekleyip bunu da bir kenara alın. Morlahanayı da rendeleyip biraz tuzla ovduktan sonra biraz sirke ve zeytinyağı ilave edin. Diğer tarafta maydanoz dereotu ve soğanları ince ince kıyın ve bir tabağa alın. Bütün bu işlemlerden sonra. Salatanızı koyacağınız bir kalıbı zeytinyağı ile yağlayın. Hazırlamış olduğunuz pürenin yarısını kabın en dibine yayın. Kalan pürenin yarısını mor lahana ile diğer yarısını da yeşillikler ile karıştırın. Karıştırmadan önce yeşilliklerden bir tutam ayırın. Kaba yaydığımız pürenin üstüne patatesle karıştırdığımız yeşilliklerii onun üzerine yine patatesle karıştırdığımız mor lahanayı en üstüne de yoğurtlu havucu koyun. Kalıbı 1 saat kadar buzdolabında bekletin. Daha sonra servis tabağına ters çevirin. En üstünü de ayırdığımız yeşilliklerle süsleyin. Eğer pürenizden bir miktar fazla ayırabilirseniz bizim civcivimiz gibi bir civciv de kondurabilirsiniz. Ben açıklayıcı olsun diye uzun anlattım ama aslında kolay oluyor. Aman çok uzun deyip de aldanmayın. Afiyet olsun.

5 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Salatan üzerindeki civciv ile harika görünüyor bayılırım bende...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

TOKEVİNAÇKEDİSİ/1000NUR dedi ki...

BENİMDE SIK SIK YAPTIĞIM VE SEVDİĞİM BİR SALATA. ÜZERİNE TÜNEMİŞ CİVCİV SÜPER...

Adsız dedi ki...

çok şirin ve lezzetli bir salata olmuş:)ellerine saglık canım.sevgiler

Ilker Erdem dedi ki...

Salatin cok begendim hele o civciv tamamlamis goruntuyu. Super. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Oyyy oyy ben bayıldım bu salataya ve üzerindeki süse :))
Ama diğer resimlerle birlikte karnım da acıktı yani !!!
Hepsi de süper ;)
Sevgilerimle...