27 Ocak 2009 Salı

ISLAK KURABİYE


Bu kurabiyeyi pek çok blogda gördüm. Bu kadar çok kişi yapıyorsa mutlaka güzeldir diye düşünerek ben de yaptım. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Denemenizi öneririm.

Malzemeler:

1/2 paket margarin (oda sıcaklığında)

1 çay bardağı sıvıyağ

1 adet yumurta

1 çay bardağı tozşeker

2 yemek kaşığı kakao

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un

Şerbeti için:

2 çay bardağı tozşeker

2 çay bardağı su

Önce şerbeti hazırlayıp dolapta soğutun. Daha sonra tüm malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan bir hamur hazırlayın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yuvarlayıp yerleştirin. Önceden ısıttığınız 180°C fırında 15-20 dakkika pişirin. Fırından aldığınız sıcak kurabiyeleri teker teker soğuk şerbete batırıp çıkarın ve servis tabağına alın. Üzerini fıstık, hindistancevizi gibi malzemelerle süsleyebilirsiniz. Kurabiyelerinizi buzdolabında bir gece bekletin. Çok daha lezzetli oluyor. Afiyet olsun.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sanırım göre göre ben de deneyeceğim, ellerinize sağlık, sevgiler.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

aynı şeyi bende düşünerek yapmıştım ama gerçekten nefis oluyor.ellerine sağlık canım geçte olsa hoşgeldin:).

HÜLYA dedi ki...

elelrine sağlık gerçekten güzel bir kurabiye.. daha doğrusu kurabiye ile kek arası bir şey kek gibi yumuşacık kurabiye gibi leziz...

afiyetler olsun canıms evgiler

reyyan dedi ki...

elinize sağlık çok güzel görünüyor bende iki tane aldım:)
sevgiler.
banada beklerim.