19 Ocak 2009 Pazartesi

HAŞHAŞLI TATLI


Merhaba arkadaşlar. Çok uzun bir aradan sonra yeniden bloğumda tarifler yayınlama isteği duydum. Mayıs ayından beri hiç yazmıyordum. Ama sizlere hep göz gezdiriyordum. Hepiniz birbirinden güzel nefis şeyler yapmaya devam ediyorsunuz. Hatta bunları zaman zaman deniyorum, hepinizin ellerine sağlık. Yaz sıcaklarında hiç oturamadım bilgisayarın başına. Buraları çok bunaltıcı oluyor yazın. Zamanımızı sitedeki havuzda geçirdik arkadaşlarla. Daha sonra tatil, Ayvalık falan derken blogdan soğudum herhalde. Tatil dönüşü de kızım anasınıfına başladı. Tüm zamanımı ona ayırdım diyebilirim. Çocuklarımız hepimizin gözbebeği ne de olsa. Bu kadar uzun zaman sonra sizlere harika bir tatlı tarifi vermek istiyorum. hem çok kolay, hem de çok lezzetli.
HAŞHAŞLI TATLI :
Malzemeler:
5 adet yumurta,
1+1/4 su bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı irmik,
1 su bardağı (tohum şeklinde) siyah haşhaş,
1 su bardağı un,
1 su bardağı tozşeker,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu.
Şerbeti için:
3 su bardağı tozşeker,
3+1/2 su bardağı su ,
1 dilim limon.
Yapılışı:
Önce yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri teker teker ilave ediyoruz. Kek hamuru kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Büyük boy kare borcamı yağlıyoruz. Elde ettiğimiz hamuru döküp kek pişirir gibi pişiriyoruz. Pişirmeden önce de şerbetini hazırlıyoruz. Hamurumuz piştikten sonra ilk sıcaklığının çıkmasını bekliyor ve ılık olan şerbeti üzerine döküyoruz. Üzerini kremşantiyle yada başka malzemelerle istediğimiz gibi süslüyoruz. Buzdolabında 3-4 saat dinlendirdikten sonra servis yapıyoruz. Afiyet olsun. Hepinize sevgi dolu bir merhaba diyorum tekrar....

1 yorum:

sevgi dedi ki...

Merhaba Dilek
Sonunda buralara gelebilmene sevindim.Umarım uzun süreli olur.Tatlı çok güzel olmuş.Ellerine sağlık.